4 lucruri simple ce tin de intretinerea anvelopelor masinii (pe care ar trebui sa le stie orice sofer)

Mentenanta anvelopelor masinii, este un proces simplu, rapid si usor de realizat de catre oricine. Aceasta inseamna o siguranta mai mare si un confort mai bun in timpul mersului si are in plus si beneficiile unui consum mai redus de combustibil precum si o tinuta de drum mai buna, resimtita in viraje, franare sau alte situatii similare.

Iata cateva verificari simple pe care poate sa le efectueze orice sofer

1.Verificarea presiunii rotilor

Cel mai important factor in mentenanta corecta a cauciucurilor automobilului este mentinerea presiunii corecte. Trebuie inteles din capul locului faptul ca in mod natural anvelopele pierd din presiune in timp, indiferent daca automobilul circula sau nu, asadar este necesar sa verificati periodic presiunea. Aceasta trebuie adusa si mentinuta la acelasi nivel pentru fiecare set de roti- rotile din fata si rotile din spate).

Nivelul corect al presiunii este de regula indicat de producatorul automobilului, dar si de catre producatorul anvelopei si variaza in functie de sarcina pe care o transporti in mod constant cu masina.

Cea mai simpla verificare a presiunii se poate face la marea majoritate a benzinariilor, care dispun, de regula, de compresoare de aer si aparate de verificare a presiunii. Aceasta este gratuita in majoritatea cazurilor. O varianta rapida, contra cost este si verificarea presiunii la o vulcanizare. Costul este unul minim, iar beneficiile sunt mari. Pentru cei pasionati, care dispun de un garaj propriu, o alta varianta este desigur utilizarea unui compresor si a unui manometru sau tester de presiune a rotilor.

2.Rotirea si schimbarea anvelopelor de pe fata pe spatele vehiculului

Trebuie stiut din capul locului faptul ca anvelopele nu se uzeaza in mod egal, chiar daca rotile sunt echilibrate. Prin rotirea sau schimbarea periodica a anvelopelor din fata cu cele din spatele masinii se va obtine o uzura mai egala a tuturor celor patru anvelope, se va creste durata de viata a acestora precum si performantele autovehiculului. Sfatul specialistilor este sa rotiti anvelope la fiecare 8- 10 mii de km.

3.Verificarea vizuala a starii anvelopelor

Este important sa verificam starea cauciucurilor ori de cate ori, apar socuri sau lovituri, din cauza conditiilor drumurilor, a gropilor, gurilor de canal sau atingerii bordurilor mai inalte. Umflaturile, galmele, taieturile precum si alte deteriorari vizibile slabesc componentele interne ale anvelopei. Aceasta creste riscul realizarii unei pene, sau, mai rau, riscul producerii unei explozii de cauciuc. Atunci cand este necesar, recomandarea este sa inlocuiti anvelopa uzata. Poti sa vezi aici anvelopele de vara Continental, iar daca nu stii ce marca sa alegi, trebuie sa stii ca unul din trei producatori de autovehicule de pe piata europeana prefera echiparea standard a autovehiculelor cu aceste anvelope.

4.Verificarea gradului de uzura

Atunci cand efectuati verificarea presiunii este util sa verificati si gradul de uzura al anvelopei. Pentru aceasta recomandarea este sa opriti masina pe un plan drept iar rotile fata sa fie virate la 45 de grade. Aceasta va usura inspectarea santurilor anvelopei.Majoritatea anvelopelor din zilele noastre au indicatori ai gradului de uzura dar se poate verifica adancimea santurilor acestora cu ajutorul unei monede, sau a oricarui obiect de dimensiuni similare.

Este important ca aceasta adancime de rulare sa fie mai mare de 1.6mm, adancimea minima impusa prin lege. Repetati in mai multe locuri de pe pneu, pentru ca acesta poate fi uzat inegal. In cazul in care adancime este mai mica se recomanda inlocuirea anvelopei.In concluzie, urmand aceste sfaturi, soferii pot fi siguri ca anvelopele lor vor fi mult mai sigure, si vor dura mai mult!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *