Balenciaga vede in couture o mare oportunitate

Numit de curand ca cel mai puternic brand din lume, brandul francez Demna Gvasalia revine pe scena fashion dupa o absenta de 52 de ani. Momentul a fost marcat de Cristobal Balenciaga prin inchiderea casei de couture eponima. Iata, insa, ca Balenciaga revine la prezentarea haute couture. Casa de moda franceza a declarat de curand ca va gazdui primul sau spectacol in sezonul toamna / iarna 2020, sub directia creativa a lui Demna Gvasalia.

 

Haute couture este temelia casei de moda Gvasalia

Demna Gvasalia, creatorul de top la Balenciaga in 2015, a declarat intr-un comunicat recent ca haute couture este temelia acestei case. El a continuat in cadrul aceluiasi comunicat: “Este de datoria mea creativa si vizionara sa readuc tendinta la Balenciaga.”

Brandul va infiinta o echipa dedicata la 10 Avenue George V, locatia atelierului deschis de Balenciaga in 1937.

 

Brandul a devenit mult mai accesibil online

Intoarcerea casei de moda la linia couture incununeaza ani de crestere exponentiala pentru brand, devenind un pionier al imbracamintei de lux realizate de Gvasalia. Kayla Marci, analist fashion la Edited, mentioneaza ca in cadrul Demna Gvasalia brandul a devenit mai accesibil online, avand o crestere de aproape 25% din 2015.

 

Brandul cu cea mai rapida crestere

In 2018, Balenciaga a fost de departe brandul cu cea mai rapida crestere din cadrul companiei – mama Kering care include Gucci, Saint Laurent si Bottega Veneta. Grupul nu a specificat rezultate pentru majoritatea marcilor, dar a mentionat ca s-a simtit o crestere sesizabila in casele care includ si Brioni, condusa de Balenciaga si Alexander McQueen.

 

Sectorul couture este pus in discutie

Aceasta miscare vine o data cu cresterea importantei financiare a couture-ului, care este pus in discutie in industria larga de fashion. Chiar daca acest sector pare sa fie unul in pierdere, el avand doar 4.000 de clienti in intreaga lume, multi vad valoarea creativa deosebita a couture-ului, apreciindu-i potentialul.

Dior a evidentiat spectacolul cu tendinte puternice couture al Mariei Grazia Chiuri, el fiind un motor pentru performantele marcii. Atat Balmanin cat si Givenchy au reintrat in afacere in 2018, iar Celine a anuntat planuri de extindere a ofertei sale de couture sub Hedi Slimane.

 

Clientii solicita piese couture

Mai mult, directorul executiv de la Balenciaga, Cedric Charbit, spune ca un numar mare de clienti solicita deja couture. Gvasalia, care a parasit recent propriul brand, Vetemens, experimenteaza conceptul inca de la prima colectie. In acelasi timp, designerul Georgiei a revizuit arhivele marcii, studiind caietele si fotografiile vechi. El incearca sa reinterpreteze o parte din siluetele structurale ale lui Cristobal Balenciaga si sa le infuzeze in tinutele avangardiste, de la puffers si jachete, pana la costume si rochii couture. Cea mai recenta colectia a acestuia a avut cinci rochii voluminoase cu crinoline, modelele fiind inspirate din acele modele timpurii.  

Miscarea vine intr-un moment in care unele marci se straduiesc sa se diversifice pentru imbracamintea stradala si categoria creste rapid, devenind in ultimii ani o pozitie de referinta. Designerii precum Virgil Abloh, a carui colectie pentru Louis Vuitton Men a mizat tot, se reorienteaza si ei. Insusi Gvasalia si-a exprimat dorinta de a readuce accentul, de la unicitatea si raritatea produsului specific modelului de streetwear, catre maiestrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *