Motoarele de cautare, indeosebi Google, reprezinta cea mai importanta sursa de trafic si de venituri pentru afacerile online care isi desfasoara activitatea pe internet. Cum mai bine de 97% din cautarile din Romania se desfasoara pe Google, proprietarii afacerilor se bazeaza foarte mult pe acest motor de cautare.
Daca doresti sa iti promovezi afacerea in mediul online pe Google sau cu ajutorul sau ai la dispozitie doua mari variante pentru care poti opta:
- Achizitionezi reclama platita de la Google pentru afisarea acestora in SERP sau prin display, spre exemplu pe alte site-uri, iar reclama iti va fi afisata atata vreme cat ai bugetul iti permite;
- Incerci sa iti optimizezi cat mai bine site-ul, in asa fel incat sa ajunga in mod natural in pozitii de top in prima pagina a Google, unde beneficiezi de traficul organic, vital oricarui site.
Daca doresti sa te promovezi eficient pe motoarele de cautare si in special pe Google prin SEO, viziteaza site-ul adfel.ro si afla mai multe despre solutiile pe care ti le poate oferi firma SEO ADfel Digital Marketing.Cand te-ai hotarat sa optezi pentru a te promova cu ajutorul serviciilor SEO este bine sa iei in considerare beneficiile pe care acestea ti le pot aduce.
Pentru a fi bine optimizat, site-ul trebuie sa fie bine structurat, sa se incarce repede, sa nu aiba probleme de indexare, sa aiba informatii de o calitate buna si sa scoata in evidenta avantajele serviciilor sau produselor pe care le ofera afacerea ta, pastrandu-si relevanta continutului pentru expresiile de interes pentru care doresti sa obtii vizibilitate mai mare.
Totodata, este bine ca afacerea ta online sa fie recomandata de alte site-uri pentru ca prin referintele primite acesta va beneficia de mai multa incredere si o crestere a autoritatii atat din partea utilizatorilor, cat si a motoarelor de cautare.
Poate fi destul de dificil sa obtii toate aceste avantaje daca intentionezi sa te promovezi singur, pe langa timpul necesar sa iti desfasori activitatea uzuala a afacerii, insa de-a lungul ultimilor ani au aparut din ce in ce mai multe firme SEO care te pot ajuta sa desfasori in siguranta intregul proces de optimizare al site-ului.
Sumar: Ce este SEO si ce face o firma SEO?
SEO este procesul de optimizare a unui site pentru motoarele de cautare si practic, reprezinta toti pasii necesari de indeplinit pentru a-i asigura o relevanta cat mai buna in cautarile utilizatorilor, respectiv asigurarea unor pozitii de top in Google.O firma SEO care ofera servicii bune implica in activitatea sa un plan si aplicarea unui proces complex, ce include „ingrediente” precum:
- Crearea unei strategii foarte bune de optimizare progresiva si crestere reala a vizibilitatii;
- Crearea si optimizarea continutului text si media de pe site;
- Modificarea structurii site-ului daca este necesar si a meniurilor cu linkuri navigationale;
- Continut de blog;
- Optimizarea TTFB, respectiv viteza de incarcare a paginilor web;
- Obtinerea unui numar cat mai mare de linkuri de pe site-uri relevante.
Ce ar trebui sa iti ofere o firma SEO?
Procesul de optimizare al unui site implica foarte multe tehnici prin care se asigura relevanta unei anumite pagini pentru cautarile utilizatorilor, insa le putem imparti in trei mari categorii precum:
1.SEO tehnic. Aria de aplicare a tehnicului este o imbinare intre limbajele de programare utilizate la platforma pe care este dezvoltata afarecerea si in principiu are ca obiective solutionarea tuturor problemelor de indexare a paginilor web, implementarea si utilizarea corecta a tagului canonical sau prioritizarea resurselor de crawling budget pentru paginile importante.
Multe site-uri arata impecabil la prima vedere si in special la un ochi neantrenat, insa au probleme mari de indexare din cauza unor elementete de html sau structuri de site gresite precum si adrese URL neprietenoase ori a unui continutului duplicat.
Exista numeroase probleme tehnice care pot sa afecteze sanatatea unui site- si sa ii puna piedici in drumul sau catre rezultate. Tocmai din acest motiv, o firma SEO care iti va aduce rezultatele mult asteptate va proceda mai intai la un audit si va solutiona problemele tehnice pentru ca restul tehnicilor de optimizare sa beneficieze de o fundatie serioasa.
2.SEO on page. Tehnicile specifice de optimizare on page presupun crearea continutului text pentru paginile site-ului sau, in cazul in care aceste exista deja, se optimizeaza astfel incat sa pastreze o balanta perfecta a densitatii expresiilor fara supra optimizezi sau sa fie sub-optimizat.
De asemenea, se va avea in vedere semantica expresiilor si includerea cuvintelor cheie in meta descriere, meta titlu, in titlurile paginilor prin utilizarea H1-H6 etc. Totodata, este important ca orice fel de continut de site, fie text, imagini sau video sa fie optimizate pentru o experienta cat mai buna a utilizatorului, dar si pentru motoarele de cautare.
3.SEO off page. Tehnicile de optimizare off page sunt folosite pentru obtinerea referintelor catre site-ul clientului din partea altor site-uri si crearea unui profil de linkuri cat mai puternic.
Este important sa stii ca in anumite industrii competitia de crestere pe cuvinte cheie este mai dificila si indiferent cat de buna ar fi optimizarea din punct de vedere tehnic si optimizarea on page, este necesara obtinerea linkurilor atat ca factor de crestere pentru Google, dar si pentru a directiona utilizatorii catre afacerea ta online.
Daca esti hotarat sa desfasori o campanie de SEO off page este important ca firma seo sa conceapa articole folosinduse de tehnici speciale de content marketing si PR subtil fara a evidentia faptul ca este o reclama.
Asadar, SEO este un proces complex care poate sa se transforme intr-un job full time, in special in cazul site-urilor mari precum magazinele online sau site-uri de prezentare a serviciilor, unde competitia este medie spre ridicata, iar lipsa experientei poate afecta site-ul in loc sa il ajute.Daca esti determinat sa ai succes in mediul online intra pe site-ul adfel.ro si apeleaza la unele dintre cele mai bune servicii oferite de firma SEO ADfel Digital Marketing.