Pandemia este departe de a se fi incheiat, dar consumatorii au avut o mentalitate foarte diferita in al doilea trimestru al anului 2021, comparativ cu aceeasi perioada din 2020. Cautarile de rochii, ochelari de soare si imbracaminte de plaja au inregistrat cresteri de 3 cifre in intreaga lume in domeniul online, in mod clar influentate de ritmul vaccinarilor si de eliminarea restrictiilor, ducand la cresterea cererii pentru stiluri mai elegante, precum si pentru articole asociate calatoriilor si agrementului.
Dupa scaderi dramatice ale comenzilor pe tot parcursul anului 2020 la categorii de produse precum fuste (-69%), rochii (-67%), pantofi cu toc (-43%), se pare ca cele mai ravnite articole de cumparaturi pentru o vara la moda revin in garderobele romanilor!
Conform datelor interne de pe www.glami.ro, inca de la inceputul verii, din iunie 2021, traficul si comenzile au crescut pentru rochii (+34%), sandale si platforme (+30%) si fuste (+23%), comparativ cu iunie 2020.
Cumparaturile de vara nu au mai fost facute in avans
Prudenta pare sa fie inca un factor influent in ceea ce priveste cumparaturile si luarea deciziilor pentru noi adaugiri la garderoba de vara.
Ca o dovada suplimentara, desi anterior o luna in care vizitatorii faceau deja comenzi pentru imbracaminte de vara, mai 2021 a fost o luna destul de lenta in ceea ce priveste traficul si comenzile pentru rochii, fuste, incaltaminte.
Cu toate acestea, alte „categorii de vara”, cum ar fi flip-flops si sandale, costume de baie ori salopete, au inregistrat cresteri enorme in iunie 2021, la nivelul traficului si comenzilor: +134% pentru flip-flops, +127% pentru costume de baie, +67% pentru sandale si +53% pentru salopete.
Vedete anul trecut, acum in cadere libera
Articolele de imbracaminte pentru casa vedete ale anului anterior, cum ar fi pantalonii de trening si hanoracele, unele dintre bestsellers 2020, au scazut cu procente semnificative: -42% pentru comenzile la pantaloni de trening si -48% pentru hanorace in 2021, comparativ cu 2020.
Anul trecut, pantalonii de trening au inregistrat o crestere de +71% YoY (comenzi in 2020 comparativ cu 2019), iar bluzele au crescut cu +61%.
Despre proiectul GLAMI Fashion Re(search)
GLAMI se angajeaza sa dezvaluie date si informatii convingatoare despre starea sectoarelor de comert electronic din tarile in care isi desfasoara activitatea, prin proiectul de analiza pe termen lung Fashion (Re)search, cat si prin alte rapoarte interne comunicate mass-media locale, pe toate cele 17 piete pe care GLAMI este prezent.
Toate studiile pe care GLAMI le efectueaza sunt realizate online, in randul vizitatorilor de pe platformele GLAMI. Rapoartele centralizate si constatarile locale relevante sunt publicate aici: www.fashion-research.ro