Pinterest este o platforma eficienta de promovare si poate fi folosita cu succes pentru a stimula vanzarile, in special in sezonul reducerilor. Utilizatorii care navigheaza pe Pinterest pentru a se inspira, trec mai usor la actiune. De aceea, aceasta platforma a devenit o solutie eficienta de promovare a marcii pentru marketerii online si agentiile de servicii SEO. Afisand continut relevant in toate etapele procesului de achizitie, conversiile vor creste.
Elementele cheie ale unui anunt eficient pe Pinterest
Inainte de a stabili modalitatea prin care marca poate fi promovata prin Pinterest in timpul sezonului de reduceri, vom trece in revista elementele cheie ale unui anunt optimizat pentru comertul electronic. Acestea sunt:
- Eticheta Pinterest – este instrumentul care iti permite sa monitorizezi activitatea utilizatorilor de pe site si trebuie instalata corect.
- Licitarea automata – permite Pinterest-ului sa gestioneze si sa actualizeze licitatiile zilnice. Ajuta la obtinerea a cat mai multor clicuri pe PIN-urile tale la cel mai mic cost posibil.
- Licitarea personalizata – foloseste datele despre audienta pentru a ajunge la publicul tinta ideal. Are la baza o combinatie de informatii despre clientii existenti cu datele despre activitatea utilizatorilor de pe pinterest. Iti permite sa gesesti clienti noi,a dica Pinneri care interactioneaza cu continutul de pe platforma ta sau vizitatori noi pe site.
Cum sa faci publicitate pe Pinterest in sezonul reducerilor
Pentru a obtine cele mai bune rezultate pe Pinterest, este important sa fii prezent in toate etapele procesului de cumparare si sa nu ratezi ocaziile de a-i influenta luarea deciziilor. In perioada reducerilor, acest proces are doua faze si anume:
- Planificarea – implica utilizarea formatului standard de imagine sau video. Are dimensiunea unui Pin normal si ajuta la prezentarea produselor intr-o maniera cat mai simpla. Pentru a extinde continutul la intregul feed, se poate folosi si formatul video full width.
- Actiunea – se bazeaza pe apeluri la actiune care urmaresc convertirea utilizatorului. In aceasta a doua etapa, Pinterest recomanda utilizarea formatelor vizuale standard (video sau imagine), Colectiile si Caruselul. Totodata, platforma recomanda utilizarea catalogului de cumparaturi care permite utilizatorilor sa descopere produsul in timp ce navigheaza pe Pinterest.
Optimizeaza-ti anunturile Pinterest in perioada vanzarilor
Odata ce ai parcurs cele doua etape pentru a-ti face publicitate pe Pinterest, trebuie sa nu scapi din vedere faptul ca doar simpla prezenta in toate etapale de cumparare nu este suficienta. Trebui sa te si evidentiezi in fiecare dintre acestea, astfel incat PINN-erii sa iti observe reclamele si sa fii cu un pas inaintea concurentei.
De aceea, in sezoanele importante cum sunt cele de reduceri, este important sa ai grija de reclamele de pe Pinterest. Iata ce poti face pentru a te evidentia:
- Profita de momente si planifica reclamele. Pinterest este o oportunitate pentru comertul electronic si te poate ajuta sa fii gasit de utilizatori in momentele optime. Planificarea reclamelor in functie de aceste momente va avea impact asupra vizitatorilor tai si va creste conversiile.
- Creeaza continuu specific sezonului sau momentului si conecteaza-te la interesele utilizatorilor.
- Foloseste mesaje pozitive, inspirationale si captivante care sa incite la actiune. Evita comunicarile reci si conecteaza-te la emotiile si interesele utilizatorilor de Pinterest care prefera sa gaseasca reduceri si oferte si nu cadouri gratuite.
- Foloseste CTA-uri clare si concise precum “cumpara” sau “descopera” – sunt cu pana la 6% mai eficiente.
- Genereaza continut atractiv vizual, liziil si inspirat.
- Asigura-te ca logo-ul tau apare in toate reclamele si evita sa folosesti coltul din dreapta sus care este acoperit frecvent de butonul de salvare PIN.
- Incorporeaza GIF-urile in PIN-urile video promovate.
- Retine ca videoclipurile scurte, simple cu mesaj promotinal clar chiar de la inceput sunt cele mai eficiente pentru a genera actiunea.
- Reclamele cu produse bine plasate au cu pana la 20% sanse mai mari sa genereze vanzari, de aceea este recomandat sa folosesti Colectiile si Caruselul pentru a-ti prezenta produsele.