Agricultura a fost si va fi un domeniu de activitate tot mai competitiv si cu o rata cat mai mare de profitabilitate atat la nivel national, cat si mondial. Cei care au o afacere in acest sens, fie ca sunt la inceput de drum sau au experienta de cativa ani, stiu deja cat de important este ca produsele tale sa fie vandute ulterior in magazinele din tara sau chiar si trimise prin export in alte tari.
Pentru a putea sa devii cunoscut cu afacerea ta din domeniul agricol, vei avea nevoie sa apari cat mai mult si in mediul online. O agentie web design si online marketing te poate ajuta in acest sens, sa iti creeze toate oportunitatile necesare pentru ca tu sa iti atingi obiectivul final: sa vinzi roadele pe care le produci. Vezi cateva moduri prin care te poti promova:
Identificarea nevoilor de promovare
Daca esti foarte ocupat cu afacerea ta, cel mai probabil nu ai timpul si cunostintele necesare pentru a te ocupa si de promovare. Cu toate acestea, trebuie sa contribui si sa fii prezent pentru identificarea nevoilor de promovare si de planul final cu echipa de marketing. Aici conteaza ce tip de produse oferi, care este publicul tinta la care trebuie sa ajunga produsele tale si care sunt nevoile acestuia.
Crearea unui site web
Site-ul ramane principala sursa de informare despre activitatea ta pe care o ai in domeniul agricol. Indiferent daca ulterior te vei promova pe alte canale, este esential sa ai un site unde sa fie vizualizate toate informatiile pe care un potential client trebuie sa le vada. Aici poti sa incluzi mai multe detalii despre produsele tale si cultivarea lor.
Folosirea canalelor social media
Informatiile despre activitatea si produsele tale trebuie sa circule si pe retelele de socializare precum Facebook, Instagram sau LinkedIn. Foloseste mai multe canale pentru a-ti expune numele firmei si lasa mereu posibilitatea de a fi contactat prin mesaje, e-mailuri sau apeluri telefonice. Practic, retelele de socializare trebuie sa te faca mai usor de gasit si de abordat pentru diferite colaborari.
Participarea la grupuri, discutii si intalniri despre domeniul agricol
Pentru a fi parte dintr-o comunitate in care lumea schimba idei de afaceri sau isi gaseste noi clienti, va fi necesar sa te implici activ in diferite grupuri, sa participi la evenimente de expunere a afacerii si a produselor, etc. Aici vei avea sansa sa discuti direct cu viitori posibili colaboratori sau clienti.
Totodata, nu uita ca trebuie sa participi activ si la discutiile cu institutiile statului pentru a putea avea posibilitatea de a te extinde pe piete noi in viitor.
Mentine o relatie cu presa
Pentru ca nu este suficient doar sa ai un site si o pagina de Facebook, majoritatea afacerilor din domeniul agricol au nevoie si de atentia presei pentru a se face cunoscute. Astfel, invita presa pe teren atunci cand vrei sa prezinti ceva si ofera interviuri pentru aparitiile TV si articole care vor fi postate ulterior pe site-urile lor.