Sunt multe studii care releva ca strategiile de publicitate traditionala sau online isi pierd eficienta, agentiile de marketing fiind nevoite sa gaseasca noi metode. In acest context, Jay Baer, fondator Convince and Cover si autor a sase dintre cele mai vandute carti despre cum sa obtii mai multi clienti sau cum sa ii pastrezi pe cei deja castigati, lanseaza ideea ca viitorul marketingului se bazeaza pe onestitate, integritate si adevar.
Reclamele traditionale nu mai sunt eficiente
Un raport realizat de Edelman Trust Barometer releva ca 7 din 10 persoane sunt coplesite de reclame si folosesc strategii ca sa le evite sau sa le blocheze. Acest lucru nu este deloc imbucurator pentru agentiile de marketing si devine evident faputul ca trebuie sa gaseasca alte metode.
La urma urmei, daca publicul evita reclamele, evita marca si nu au incredere in publicitate si in afirmatiile facute in textele publicitare. In aceste conditii, indiferent daca este vorba despre un magazin online ieftin sau un site de prezentare extrem de bine realizat devine imposibil sa ii mai convingi sa cumpere produsele sau serviciile.
Din fericire, o solutie exista, iar Jay Baer spune ca aceasta implica mai mult timp si resurse si se bazeaza pe adevar.
Pandemia a schimbat radical atitudinea consumatorilor fata de continutul despre marca
Numarul consumatorilor care s-au saturat se fie asediati de publicitate a crescut foarte mult in pandemie. Acest lucru si faptul ca mesajele de marketing au avut in 2021 o crestere de pana la 40%, a creat o combinatie nefavorabila, ducand consumatorul la epuizare. Astfel, nu este de mirare ca utilizatorii sunt acum in cautare de continut relevant, personalizat si de calitate si ca refuza sa mai dea curs reclamelor insistente, fara valoare.
Fenomenul este explicat de efortul companiilor de a face fata pandemiei si concurentei, dar prost directionat. Consumatorii nu mai vor sa piarda timpul cu continut irelevant sau nepersonalizat si, din pacate, specialistii in marketing continua sa forteze si sa preseze pe acesat linie.
Aceasta situatie este cauzata de pandemie care a generat schimbarea liderilor de marca. In prezent, exista companii care s-au descurcat grozav si companii care au esuat, lucru care a generat schimbari radicale in aproape toate domeniile industriale si comerciale.
Afacerile care au avut de pierdut incearca cu disperare sa revina, in vreme ce afacerile care s-au descurcat bine in pandemie fac tot posibilul sa pastreaza pozitia pe care au castigat-o. In consecinta, consumatorul primesc mai mult marketing intr-un moment in care isi doresc mai putin si, ptin urmare, se simt asaltati.
Inteligenta articiala va fi folosita pe scara larga in marketingul bazat pe adevar
O alta idee cu care vine Jay Baer este aceea ca fake news-urile si dezinformarea nu vor mai putea fi raspandite. In prezent, instrumentele bazate pe inteligenta artificiala se pot folosi cu succes pe scara larga in marketingul bazat pe adevar.
Aceasta poate fi utilizata pentru a crea postari oneste pentru bloguri si articole, iar tehnologia se dezvolta si imbunatateste continuu, rezultatele fiind din ce in ce mai calitative. In consecinta, cei care isi castiga existenta dintr-o activitate in care inteligenta artificiala da rezultate mai bune, vor fi nevoiti sa se orienteze catre o alta cariera.
Personalizarea strategiilor de marketing de continut va contribui la castigarea increderii clientilor
Daca in trecut echipele de vanzari si marketerii au reusit sa saboteze increderea clientilor concentrandu-se pe castig si nu pe calitate, prin personalizarea continutului de marketing ar putea recastiga piata. Astfel, mai bine de 86% dintre clientii B2B vor putea fi redobanditi.
In prezent, lipsa de personalizare este insotita de lipsa de relevanta si de respect fata de client. Toata lumea vrea continut personalizat, insa fara a fi trecuta linia fina catre prea personalizat care poate fi perceputa de utilizatori ca un abuz la intimitate si, inevitabil, va duce la pierderea increderii.
Descrierea data de Jay Baer pentru continutul autentic
Consumatorii isi doresc continut autentic, iar Jay Bare face lumina asupra calitatii acestuia. Dupa el, autenticitatea consta in a oferi consumatorilor o imagine reala asupra afacerii si a oferi continut credibil creat de persoane reale si nu de companii.
Dupa Jay, autenticitate nu provine din mesaj, ci din calitatea mesagerului.
Marketingul afiliat trebuie schimbat pentru a mentine standarde ridicate
Intrucat oportunitatile de marketing afilita sunt mai numeroase ca niciodata, companiile interesate de acest serviciu ar trebui sa mentina un standard ridicat de integrare a marcii in articolele editoriale sponsorizate.
Joy Baer declara ca atunci cand vine vorba despre parteneriate, marketing de performanta si afiliere, foloseste “testul mamei”. Toate oportunitatile care apar atat in viata personala, cat si in cea profesionala, sunt trecute prin acest test care consta intr-o intrebare simpla: “ar fi mama mea mandra de acest lucru”? Daca raspunsul este “da”, atunci este foarte probabil ca posibilul partener de afiliere sa fie viabil.