Un camion modificat ca „masina de Formula 1” pe autostrada: Putea atinge 150 km/h

Un camion Iveco Turbostar transformat aproape intr-o „masina de Formula 1” a fost oprit de politia rutiera din Frosinone, la nivelul casetei A1 din Ferentino. Conform unui articol publicat de La Repubblica pe 23 septembrie 2024, vehiculul era capabil sa atinga viteze incredibile pentru un camion, depasind chiar 150 km/h. Modificarile tehnice aduse au fost atat de extreme incat au atras atentia politiei datorita vitezei neobisnuite si fumului dens emanat de la evacuarile acestuia.

Modificari radicale: Motor industrial si sistem de evacuare dublu

Dupa oprirea camionului, politistii au observat imediat cateva schimbari vizibile, incepand cu dublul sistem de evacuare si continuand cu alte elemente mecanice care ieseau din normele obisnuite de fabricatie. Suspiciunile au crescut atunci cand agentii au ridicat cabina camionului si au descoperit un motor V12 cu patru turbocompresoare, care nu avea nicio legatura cu cel original. Se pare ca acest motor provenea de la un grup electrogen industrial, o schimbare care, impreuna cu alte modificari, a crescut semnificativ puterea camionului.

Pentru a putea monta acest motor, soferul modificase chiar si cadrul camionului, largind structura pentru a face loc noului motor. Testele au aratat ca vehiculul dezvolta o putere impresionanta de 1500 cai-putere, iar in timpul verificarilor pe bancul de proba, acesta a atins o viteza de peste 130 km/h. Desi din motive de siguranta testele nu au permis exploatarea maxima a motorului, calculele tehnice au indicat ca viteza maxima reala a camionului ar fi putut depasi cu usurinta 150 km/h.

Dovezi pe retelele sociale: Camionul care depasea masini la 160 km/h

Pentru a confirma modificarile si comportamentul camionului pe sosele, politia a investigat profilul de pe retelele sociale al soferului. Acolo, au gasit imagini care aratau camionul incarcat complet, in timp ce depasea alte autovehicule pe autostrada, inclusiv un automobil care circula cu 160 km/h. Aceste dovezi au consolidat ipoteza ca modificarile aduse camionului nu erau doar experimentale, ci si periculos de functionale pe drumurile publice.

Sanctiuni drastice: Retragerea permisului si amenda de 4.300 de euro

In urma acestei descoperiri, soferul a fost sanctionat sever. A primit o amenda de 4.300 de euro, i-a fost retras certificatul de inmatriculare al vehiculului si a fost obligat sa il supuna unei revizii extraordinare la Directia de Inmatriculari Auto din Frosinone. In plus, permisul de conducere al soferului a fost suspendat pentru o perioada de pana la trei luni, iar el a pierdut 23 de puncte pe permis. Toate aceste masuri reflecta gravitatea situatiei, avand in vedere pericolul pe care un astfel de vehicul il reprezenta pe drumurile publice.

Implicatiile modificarii ilegale a vehiculelor de mare tonaj

Acest caz atrage atentia asupra unui fenomen extrem de periculos: modificarea ilegala a vehiculelor de mare tonaj. Camioanele sunt, in mod normal, proiectate pentru a transporta marfa in conditii de siguranta si cu viteze limitate. Orice modificare, mai ales la componentele critice precum motorul, sistemul de franare sau sasiul, poate duce la un comportament imprevizibil pe drum si poate creste riscul de accidente grave.

Prin schimbarea motorului si a altor componente esentiale, soferul acestui camion a crescut drastic riscul de accidente, mai ales la viteze atat de mari. Camioanele nu sunt concepute pentru a circula la viteze de peste 100 km/h, iar in cazul acestui vehicul, viteza potentiala de peste 150 km/h reprezenta o amenintare serioasa pentru ceilalti participanti la trafic.

Implicatii si invataminte pentru siguranta rutiera

Acest caz scoate in evidenta importanta unei monitorizari stricte a vehiculelor care circula pe drumurile publice, in special a celor modificate neautorizat. Modificarile mecanice efectuate in afara standardelor impuse de legislatie nu doar ca pot aduce sanctiuni severe, dar pot pune in pericol siguranta publica.

Pe langa aspectul legal, astfel de cazuri subliniaza si importanta educarii soferilor cu privire la pericolele aduse de astfel de modificari. Desi poate fi tentant pentru unii sa isi personalizeze vehiculele pentru a obtine performante spectaculoase, siguranta pe drum trebuie sa ramana prioritatea principala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *